Problemen met mijn OneNote synchronisatie

OneNote op de Windows, de Mac en het Chromebook praat met elkaar maar ik moet af en toe wel meer geduld hebben dan ik eigenlijk heb….

  • Ik ben een OneNote fan, dat zeg ik wel vaker.
  • Ik vind dat techniek gewoon moet werken. OK, dat zijn er wel meer.

Hierdoor kan ik soms balen als mijn OneNote synchronisatie het niet goed doet.

Gisteren deed mijn OneNote synchronisatie niet wat ik wilde. Ik kreeg de mededeling dat enkele pagina’s op een andere computer waren gemaakt en nog niet goed waren gesynchroniseerd. Vraag: welke computer dan?

Gelukkig wist ik het antwoord. Op een Mac in de desktopversie van OneNote. Dat is niet een computer waar ik dagelijks achter zit, maar ik wist hem te vinden…

Mac geopend, OneNote geopend, aangegeven dat het notitieblok moest synchroniseren. En er gebeurde niets. Er werd gemeld dat synchronisatie niet mogelijk was. De pagina’s waren duidelijk zichtbaar. De inhoud stond er keurig in. En er stonden geen foutmeldingen boven de pagina’s…

Vaak helpt het dan om op de pagina’s iets kleins te wijzigen en daarna synchroniseren weer even te activeren (als dat laatste niet vanzelf gebeurt).

Nope. Geen effect. Een nieuwe pagina aangemaakt. Hiervan werd alleen de titel gesynchroniseerd…. Een nieuwe pagina in een andere sectie aangemaakt. Deze werd wel helemaal gesynchroniseerd. In de eerste sectie is een sjabloon gebruikt wat op een Windows machine is aangemaakt. In de tweede sectie is gewoon een standaard sjabloon gebruikt… Zou dat een reden kunnen zijn?

De informatie stond gewoon in mijn blok, ruim 80 pagina’s waren gesynchroniseerd, 5 pagina’s vertikten het… de informatie op deze pagina’s stond ook in een ander blok. Dit blok geopend en tot mijn verbazing kreeg ik de melding dat dit blok aan het synchroniseren was…. en deze melding bleef het blok geven…

Er was iets fout gegaan tijdens het overzetten van het originele blok naar het nieuwe blok.

Wat heb ik gedaan?

  • Foute pagina’s verwijderd.
  • Blok even laten bijwerken/synchroniseren….
  • Toen de pagina’s er opnieuw ingezet.
  • Blok weer even laten bijwerken/synchroniseren…

Joepie, het werkt!! Het was wel ruim twee uur later…..gelukkig gebeurt dit niet vaak…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een site in opbouw. Enkele documenten (pagina's) ontbreken nog en er worden nog geen producten geleverd. Sluiten